Nej, jag är inte försvunnen

Jag har bara njutit av mina sista semesterdagar. Sedan i dag har jag börjat sommarjobba på Svenska Akademiens Ordboksredaktion (för typ tionde året i rad) och har nu fyra veckors jobb framför mig.

I övrigt har det hänt en del saker hit och dit. Min kära farmor (91 år) har blivit dålig och åkte först in på sjukhus en vecka och nu är hon på ett genomgångsboende medan man bestämmer om hon är sjuk nog för ett hem. Hon klarar sig inte själv, är i stort sett sängbunden men man vet ju aldrig vad de bestämmer.

Jag har försökt mig på linser. Ena ögat accepterar gladeligen lins men vänster öga vill inte. Surt, eftersom jag behöver dem i jobbet. Annars bryr jag mig inte, trivs i glasögon, men ändå. Irriterande. :/

Och sedan exploderade nyheten att Cory Monteith (som spelar Finn Hudson i Glee) hittats död i lördags i Canada. Otroligt sorgligt och eftersom jag är ett stort Glee-fan blev jag lite ledsen i ögat över det. 😦

En trevlig sak är dock att mitt sommarjobb alltid får mig att börja skriva. Även om det bara handlar om 300 ord om dagen blir det alltid så. Och nya idéer. Mer om det i ett senare inlägg. Ville bara meddela att jag inte har försvunnit helt. 🙂

Kommentera

