Det guuuuungar ….

I dag (lördag) är det hemåt till Sverige som gäller. Tyvärr med färjan över Harwich-Esbjerg. Den här gången har jag laddat med åksjuketabletter och sådana däringade vristband till handlederna som tydligen ska trycka på någon akupunkturpunkt. Eller nått. Ser i alla fall inte fram emot 18 timmar på en gungande färja. Speciellt inte eftersom man inte får dricka alkohol ihop med tabletterna (och därmed dränka sina sorger). Å andra sidan blir man tydligen sömnig av tabletterna, så det löser väl sig i alla fall. Har laddat mitt Spotify-konto med en massa musik och streamat till telefonen, så jag kommer att ha minst 1000 låtar att lyssna på under 18 timmar. (Nä, vadå ångest?)

Och hem från England kommer jag med två par skor, sex dvd:er, 800 bilder på kameran, en ring, två nagellack, en liten söt  vattenkanna i röd plast, en konstgjord (men väldigt naturtrogen) vit ros, två vykort, en stark önskan om att få sjunga konsert i Salisburykatedralen samt 12 böcker och två tidningar (varav en skrivtidning). Plus tre (fyra?) magneter och en bläckpenna. Och en supersnygg handväska.

Tur att vi har bilen med på färjan. 😉 Och ja, jag vet att det där är alldeles för många skitsaker att ha köpt med sig hem. Jag vet att det är alldeles för många böcker. Men jag har hittat böcker jag inte visste fanns, hittat några som jag har letat efter (samma sak med dvd:erna) och impulsköpt alldeles för många.

Och nu svamlar jag. Är bevisligen alldeles för trött och nu packar jag ner datorn. Vi ses när jag är på svensk mark igen (och förhoppningsvis lite piggare). 🙂

 

One thought on “Det guuuuungar ….

  1. Ninna skriver:

    Stor beundransapplåd för det där med färjeresan!
    Jag hade troligtvis flippat ut totalt. Rättare sagt – hade nog inte ens försatt mig i den situationen att en båtresa ens hade kommit på tal.
    Å andra sidan så händer det ibland att man överraskar sig själv!

Kommentera

