Nytt sätt att redigera på

20130620-111828.jpg

Anledningen till att jag ofta inte redigerar på dator är för att jag vill se ändringarna och att det är lättare att upptäcka fel på papper än på skärm.

Nu undrar jag om jag inte har hittat en gyllene medelväg. Pages (Macs motsvarighet till Word) på iPad. Med ändringsspårning, en funktion jag aldrig ens har tänkt på förr, är det lätt att se hur texten ändras och man kan också se texten hur den kommer att bl med alla ändringar. Eftersom hela manuset enkelt får plats på iPaden kan jag ju släpa med mig redigeringen överallt. Har redan redigerat 30 sidor och drygt 800 ord har redan rykt. Det handlar om att strama upp texten och göra den mer trovärdig. Detta blir sista vändan före en lektör får kika på den. 🙂

Så till juli borde jag vara klar med detta. 🙂

Kommentera

