Årets lataste dag

… är första dagen på sommarlovet. 🙂 Äntligen sommarlov! Som jag har längtat. Nu har jag officiellt en fil.kand. och börjar på solistprogrammet till hösten. Känns mycket bra. 🙂

Dagen har börjat väldigt bra. Strålande sol med lite blåst. Lägenheten är full av blommor och presenter från min examen i torsdags. En kopp kaffe på det och sen är livet mer än okej. Dessutom har jag redan hunnit designa en ny header till bloggen, skrivit några inlägg och packat in min nya fina konsertklänning i sin skyddade förpackning igen. (Bilder kommer senare i veckan, syster yster har dem på sin kamera och jag kommer inte hem förrän i morgon. Då blir det eventuellt också lite nya YouTube-länkar.)

Dagen ska dock bli lite mer produktiv om en dryg timme. Då måste jag nämligen:

  • DISKA! (Berget av disk i köket hotar snart att falla och eftersom jag reser i morgon måste jag få undan allt.)
  • PACKA! Jepp. Allt ska med hem. Eller, allt och allt … en del, i alla fall.

Sedan är det en massa småsaker, så som att rensa kylskåpet, slänga kartonger mm och göra en snabbstädning av lägenheten. Vädra ut den, liksom. Jag har en känsla av att min enda stora blomma kommer att döden dö i sommar, men då får jag väl köpa en ny i höst. Inte värre än det. Och då kan det bli en tur till IKEA av det också. 🙂

Så årets lataste dag är inte så lat som jag skulle vilja, men vad sjutton … life is good! 😀

8 thoughts on “Årets lataste dag

  1. Ninna skriver:

    Yeahhh. Life is good!
    Din header är riktigt snygg! Vilket påminner mig om att jag länge tänkt göra nåt vettigt av min.
    Okej! Nu får du diska! 😀

Kommentera

