Bokbloggsjerka – Din allra bästa vän

Bokbloggsjerkan från Annika den här helgen är lite klurig. Frågan lyder: Vilken karaktär önskar du skulle vara din allra bästa vän och varför?

bokblogsjerka Jag har läst så många böcker över årens gång, och jag minns inte ens alla karaktärer som jag har älskat eller älskat att hata. Det är nästintill omöjligt att komma på vem som är den bästa. Jag skulle ju allra helst vilja ha någon av mina egna karaktärer som bästa vän. 😉 Då skulle det vara Tess från Och sedan föll regnet. Men det är klart, jag skulle älska att ha Tristan som vän. Eller ja, jag skulle nog falla för honom jag också, precis som Tess, om han vore lika trevlig i verkliga livet som i böckerna.

Och som svar på Annikas fråga … jag tror att jag och Hermione Granger (från Harry Potter-serien) skulle komma ganska bra överens. 🙂

11 thoughts on “Bokbloggsjerka – Din allra bästa vän

Kommentera

