Nu är jag bachelor!

Ja, inte ungkarl, utan nu har jag en fil. kand! En konstnärlig kandidat, som det heter i Sverige. I Danmark heter det bachelor och kandidat, i stället för kandidat och master. Förvirrat? Oh yes! För utomlands heter det ju bachelor och master. 😉

Men nu är examen i hamn och jag har firat med närmaste familjen på en mysig restaurang i Köpenhamn. Konserten gick som en dröm – klänningen var fantastisk (det kommer bilder senare), musikerna var riktigt bra och så snart nervositeten släppte (efter sista tonen) blev det riktigt bra. Tre applådtack och stående ovationer. Fullkomligt lycksalig, där släppte ångesten som har suttit i magen i tre år. Äntligen klar. Jag vet vad jag är värd. Nu har jag det på papper, med underbara formuleringar av juryn. Något jag kan titta på regniga dagar då livet känns lite hårt och sången inte går som den ska.

Vad jag fick? 12, baby! Högsta betyg. 😀

5 thoughts on “Nu är jag bachelor!

    • Sara Swietlicki skriver:

      TACK! 🙂 Det är så skönt att det är över nu, jag är så lycklig just nu! (I morgon får jag nog ta hand om disken. 😉 )

      • Ninna skriver:

        HAHAHA! Strunt i disken! Var lycklig så länge du bara kan! Sug på det! Dra ut på det! Unna dig nåt extra och sen nånting till. För det är du verkligen värd!

  1. Eva Ludvigsen skriver:

    Stort grattis till eksamen! Jag har själv läst hela min utbildning i just DK så jag vet allt om den där förvirringen runt titlat (jag menar, ska det vara så svårt att enas?) samt att ett 12-tal är SJUKT bra klarat! Til lykke!

    • Sara Swietlicki skriver:

      TACK Eva! Det känns helt fantastiskt just nu! Ja, i DK är allt annorlunda, varför göra allt så som resten av världen gör? 😉

Kommentera

