Blogg100 #100: En smakebit på søndag: Lex Limbo

Detta är det sista inlägget i Blogg100! Jag måste erkänna att jag har tvivlat då och då, men nu är det gjort! 100 inlägg på 100 dagar. Aldrig mer, säger jag bara. Det känns som om det har blivit en del struntinlägg under de 100 dagarna. Å andra sidan känns det också som om jag har fått skrivit om en del saker som jag kanske normalt inte hade tagit upp (ex plus size, val till EU-parlamentet). Inget ont som inte för något gott med sig!


 

Det är söndag, och vad vore en söndag utan en smakbit? En smakebit på søndag kommer från den norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten som drivs av Mari Høe.  Det går ut på att du delar med dig en bit ur boken du läser just nu. OBS: Inga spoilers!

lex-limbo Jag har tänkt läsa Eva-Lisa Dezmins debutroman Lex Limbo sedan den kom ut 2013 på Litet förlag. Omslaget är skitsnyggt och jag har tyckt att den verkar superspännande. Nu har jag äntligen tagit tag i mig själv och läst den. Recension följer senare, men först en smakbit!

Den är hämtad från s. 44, när huvudpersonerna Olivia och Jesse träffar varandra för första gången.

”Finner du det där intressant?”

Rösten kom från någon som stannat alldeles bredvid henne och hon ryckte till och såg upp från tidningen. Hon backade några steg för att kunna se honom bättre. Det var ingen bekant. Hon kunde inte ens erinra sig att hon någonsin sett honom och hon skulle ha reagerat om hon gjort det.

Som sagt, recension följer! Än så länge lite delade meningar …

3 reaktioner på ”Blogg100 #100: En smakebit på søndag: Lex Limbo

Lämna en kommentar